tirsdag den 16. november 2010

Vi har fået have!

Til min store forundring har jeg fået tildelt en go' bid af Juhls gamle have. Kent fik den anden del. Så nu er Fruen & Hanne & Kent & jeg blevet naboer og kommet på arbejde; der er godtnok enormt meget skvalderkål, der skal fjernes!
Hanne er allerede gået i gang og har sammen med Kent tegnet en gennemtænkt haveplan for den nielsenske del af idyllen.



Skurene er et kapitel for sig. Hanne & Kent vil bare af med det gamle og have noget nyt. Det kan jeg sådan set godt forstå. Jeg tror, de er til kolonihave med lidt mere plads end de små, lavloftede rum i de gamle skure. De er mere charmerende end praktiske, sådan lidt 'Den gamle By i Aarhus'.



Det skraverede skal fjernes. Men det lille skur midt i er fint. Det håber vi at få lov til at beholde.

Det lille skur er fint, når eternitten og skramlet kommer væk. 
Skuret i vores ende er meget grimt nu, når man ser det fra SSF, med bølgeeternit og plastictag. Det kan jeg godt forstå, havneudvalget gerne vil af med. Men inde bag de grimme plader er der faktisk et lille solidt og velbygget skur, som vi gerne vil bevare og sætte i stand. Jeg har været oppe og trampe på taget. Det er solidt nok, men trænger til nyt tagpap. Gulvet er solid egeparket i fin stand. Hele huset er tørt og godt, uden råd og fugtig lugt.
Vi vil have en mere åben afgrænsning med bærbuske ind mod klubben. Man skal kunne kigge ind i haven. De gamle stubbe skal væk og krattet ryddes lidt.

Ingen kommentarer: